Ga naar de inhoud

Maak je locatie toegankelijk én beter voor iedereen

Fysieke toegankelijkheid is méér dan een hellingbaan of brede doorgang. De klantreis start vaak online, maar eindigt op de winkelvloer, in een restaurant, bij een balie, aanmeldzuil of in een wachtruimte. Daarom kijken wij naar het totaalplaatje: van digitale apparaten zoals zelfscankassa’s en pinautomaten tot looproutes, zitplekken, verlichting en bewegwijzering.

Wij brengen knelpunten in kaart én geven we je haalbare, concrete adviezen om je organisatie toegankelijker te maken voor iedereen.

Wat wij doen

Fysieke scan op toegankelijkheid

Toegankelijkheid draait niet alleen om regels, maar om mensen. Daarom kijken we bij onze scan naar jouw locatie vanuit twee perspectieven:

Of iemand nu blind is, prikkelgevoelig of gebruikmaakt van een rolstoel; we brengen in kaart waar het misgaat, waarom dat impact heeft, en hoe je het oplost.

Onze fysieke toegankelijkheidsscan bestaat uit twee onderdelen:

Of iemand nu blind is, prikkelgevoelig of gebruikmaakt van een rolstoel; we brengen in kaart waar het misgaat, waarom dat impact heeft, en hoe je het oplost.

Onze fysieke toegankelijkheidsscan bestaat uit twee onderdelen:

1. Digitale toetsing van fysieke apparaten

We testen alle digitale producten zoals zelfscankassa’s, pinautomaten, informatiezuilen of instore tablets op digitale toegankelijkheid volgens de Europese EAA-norm (EN 301 549). Denk aan kleurcontrast, schermleesbaarheid en navigatie zonder zicht.

2. Fysieke toetsing van de ruimte en klantreis

We bekijken de route naar apparaten of balies (denk aan obstakels, hoogteverschillen, verlichting) aan de hand van het Bouwbesluit (NEN 9120) en voeren deze toetsing indien gewenst ook uit met onze ervaringsdeskundigen.

Wat levert het op?

Je ontvangt een compact en bruikbaar rapport, inclusief:

  • Alle knelpunten, per locatie
  • Direct uitvoerbare verbeteracties
  • Prioriteiten + kosten-batenanalyse
  • Uitleg over wettelijke verplichtingen (EAA, Bouwbesluit)
  • Beeldmateriaal en presentatie aan jouw team.

Zo weet je waar je staat én wat je kunt doen om de fysieke toegankelijkheid te verbeteren, op korte- én lange termijn.

logo wibra

– Hayley d’Hollosy, Team Lead CSR & Quality bij Wibra.

logo wibra

“Door middel van een winkelscan kregen we waardevolle inzichten van ervaringsdeskundigen, over wat goed gaat, maar ook wat beter kan.”

– Hayley d’Hollosy, Team Lead CSR & Quality bij Wibra

Zij gingen je voor

Deze organisaties werken al aan fysieke toegankelijkheid

Landelijke ketens gingen je voor

In opdracht van VNO-NCW toetsten we recent de fysieke toegankelijkheid bij landelijke ketens als HEMA, Wibra, Bram Ladage, Primark en Holland & Barrett.

Het resultaat? Concrete verbeteringen per locatie én sectoradvies voor de hele retail- en horecabranche.

Voor wie is dit bedoeld?

Deze toegankelijkheidsscan is bedoeld voor organisaties in álle sectoren die te maken krijgen met de EAA. Denk aan:

  • (Franchise)ketens in retail of horeca
  • Kleine en middelgrote ondernemingen
  • Zorgorganisaties
  • Gemeenten of publieke locaties
  • Culturele instellingen en evenementen

Heb je alleen digitale kassa’s? Of juist een complex winkelpand? Wij stemmen onze scan af op jouw situatie.

Waarom samenwerken met ons?

  • We zijn een sociale onderneming en geregistreerd B-Corp
  • Geaccrediteerd door het Dutch Digital Accessibility Initiative (DDAI)
  • Expertise in digitale én fysieke toegankelijkheid
  • Bekende klanten als HEMA, Primark, ASR en Menzis
  • Direct inzetbare ervaringsdeskundigen.

Aan de slag?

Wil je weten waar je staat? Of meteen een locatie laten scannen?

Mail ons via [email protected] of bel ons op 030 202 50 52. Een offerte aanvragen kan ook, via de link hieronder:

Offerte aanvragen